GUMIKERESŐ

Nyari-gumi-teszt2018N

NONSTOPGUMI.HU ÉS AZ AUTONAVIGATOR.HU KÖZÖS TESZTJE
 
 
Idén is megmértük, melyik a legjobb gumi nyárra!

Nyárigumiteszt 2018: 15+2 gumigarnitúrát vallattunk.

Nem maradt el idén sem a legkomolyabb hazai gumitesztünk, saját mérésekkel mutatjuk, hogy mit várhatunk az egyes abroncsoktól. Egyértelmű, hogy téli gumival már most is veszélyes autózni.

 

Ahogyan azt 2012 őszén elkezdtük az autonavigator.hu csapatával, idén is megvalósítottuk a szokásos gumitesztet, hazánk legnagyobb és legátfogóbb gumitesztjét. A mérések helyszínét továbbra is a mogyoródi Groupama Tanpálya adta, idén azonban méretet váltottunk. Míg korábban a 195/65 R15 volt hazánkban a legnagyobb példányszámban eladott, ma már, főként a nyári abroncsoknál a 205/55 R16 számít annak, így most már utóbbiakat vizsgáltuk. Újak voltak a teszthez használt autók is, nem csak abban az értelemben, hogy most először mértek SEAT Leon ST modellekkel  két tesztpéldány közül az egyikben 1200, a másikban 1600 kilométer volt csupán. Igaz, ez nagy különbséget nem jelentett az eddigi tesztekhez mérten, eddig is kivétel nélkül ellenőrzött, így azonos paraméterekkel rendelkező autókkal dolgoztunk. 


Száraz úton fékezhetőség és kanyarjellemzők szempontjából egyaránt a Bridgestone Turanza T005, míg vizesen a Michelin Primacy 4 adta a legjobb adatokat.





A vizes aszfalton kapott eredmények kapcsán mindenképp meg kell jegyezni, hogy azokat nyilván a száraz úton mért eredményekkel együtt, de semmiképpen sem azokkal összevetve kell nézni. Ugyanis hiába néztünk azonos (60 km/órás) tempóról ott is a fékutakat, a méréseket nem azonos aszfaltcsíkon, s bár szinte azonos időben, de a locsolás miatt egy néhány Celsius fokkal eltérő talajhőmérsékleten végeztk. Jól látható, hogy a Michelin Primacy 4 nagyobb előnyt tudott mutatni vizes fékezhetőségben, mint a Bridgestone Turanza T005 szárazon, ráadásul utóbbi abroncs fékút szempontjából itt csak a középmezőnyben végzett, kanyarjellemzőivel azonban második volt.




Tovább