GUMIKERESŐ

Nyári gumitesz 2015

Idén sem maradt el a nonstopgumival közös gumitesztünk. A Hungaroringen 15 új és 2 használt garnitúrát, a szokottnál melegebb időben mértünk össze. Volt meglepetés!

 

A 18-23 Celsius fokos levegő mellett az aszfalt hőmérséklete már a teszt kezdetekor is kevéssel 25 Celsius fok feletti volt, a végére pedig már 37 fok felett mutatott a hőmérő − ennyi körülményváltozás bizony benne volt a szokás szerint 195/65 R15 méretben végzett összevetésben, ami megdöbbentően reális képet mutatott az abroncsok tudásáról.

Tesztünk a szokásos metodika szerint a Hungaroring célegyenesében 130 km/óráról indított (120, 100 és 60 km/óráról értékelt) vészfékezéssel gyötörte leginkább az abroncsokat, néztünk kanyarjellemzőket, kigurulást és utastérben hallható zajszintet is száraz úton − szintén mind-mind a Ringen.

Nem csak az eredmények mutatják, menet közben is érezhető volt, hogy még mindig nincs olyan abroncs, ami mindenhol a legjobb lenne, a gumigyártók más-más jellemzőkre optimalizálják modelljeiket. Ami viszont meglepő volt, hogy a még csak tavaszi, tavaszinak ugyan már meleg időben néhány vészfékezéssel végérvényesen le, illetve ki tudtuk nyírni a "még jónak tűnő" téli gumit, a nagyobbik gond természetesen az, hogy a nyáriakénál jóval nagyobb fékutat is kaptunk vele, miként a négyévszakos gumikkal is.

Abroncsválasztáskor természetesen az egyéni preferenciák mindegyik vásárlót más-más modellhez terelhetnek. Saját összesítésünkhöz legnagyobb, 30%-os súllyal a száraz úton mutatott fékezhetőséget vettük alapul, 20%-kal számoltuk a vizes aszfalton fékezhetőséget, 10-10%-kal a száraz, illetve nedves utas kanyarjellemzőket, mindössze 5%-kal a zajt és 15%-kal a kopásállóságot

 

Forrás: www.autonavigator.hu