GUMIKERESŐ

Nyári gumiteszt 2016

A Nonstopgumi.hu és az Autonavigator.hu 2016-os közös tesztje az idén is okozott meglepetéseket!

Idén összesen 18 garnitúrát vitt ki a nonstopgumi.hu csapata a Hungaroringen található Groupama Tanpályához, hogy összevethessék őket.
14 nyári mellett két téli, egy négyévszakos és az "egészévesnek" mondott Michelin CrossClimate is szerepelt.



 A tesztet a legnagyobb példányszámban fogyó 195/65 R15 méretben, volt rendőrségi Ford Focusokkal végeztük.



Bár az abroncsok egy részét korábban is próbálták már, a kopási kép bizony meglepetéseket okozott.
A tesztet a nyári kánikulához mérten egészen enyhe, 11-14 Celsius fokos, enyhén felhős időben végezték, így az aszfalt hőmérséklete sem ment igazán följebb, mint a levegőé.
Az elmúlt évekkel szemben most nem is 130, hanem jellemzően 70 km/óráról indították csak a vészfékezéseket, ám az ötszöri száraz és ötszöri nedves utas mérés, valamint a kanyarjellemzők négyszer öt (száraz-vizes, jobbra-balra) vizsgálata bizony nyomot hagyott az abroncsokon.



Száraz aszfalton nem egész 3 méter különbség adódott csupán a legjobb és a legrosszabb abroncs között.

A mostani teszt is egyértelműen rámutatott: 10 Celsius fok felett extrém kopásnak van kitéve a téli gumi:
néhány vészfékezés, néhány tempósabb kanyarvétel, és már dobhatjuk is ki az abroncsot (leginkább az első kerekekről).
Ráadásul nem jár jól az, aki a már cserére érett garnitúrát nyáron kívánja "lejárni", azt ugyanis nagyon hamar meg fogja tenni, de
a téli gumi még jó állapotában is átlag feletti fékutat ad!





Nedves úton a középkategóriás, a teszt elején még korrekt állapotú téli gumi már 60 km/óráról is 4,9 méterrel, 35%-kal nagyobb fékutat adott,
mint a legjobb nyári, ez pedig azonnal el kell döntse azt a kérdést, hogy érdemes-e nyári gumira váltani.
Nincs olyan alacsony futásteljesítmény, aminél ne lenne érdemes!

Nedves aszfalton már közel 5 méter, több mint egy autóhossznyi fékút-különbséget mértek az egyes abroncsok között.
Egyértelmű, hogy már most sem érdemes téli gumival járni.

Tovább »