gomb
GUMISZERVIZ, TÉLIGUMI, NYÁRIGUMI
Budapest, XV., Szentmihályi út 68.
Telefon: + 36 1 307-3537 Facebook
Autógumi kereső‘
  • méret szerint
  • autómárka szerint
  • felnikereső
méret:
szélesség:
  /  
profilarány:
átmérő:
márka:     
márka:     típus:     évjárat:     évszak:


Autó típus szerint
Méret szerint


Autógumi kereső méret szerint





Autógumi kereső márka szerint







Felnikereső‘







Időpontfoglalás GUMI TESZT Gumiabroncsok HÓLÁNCOK - Új!
100.000 Ft/autó feletti vásárlás esetén ingyen szerelést biztosítunk!

Téli-gumi-teszt-2013

Téligumi-teszt 2013 -Az autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu közös valóságtesztje.

 

Téligumi-teszt-16+1 garnitúrát vallattunk a Hungaroringen

Tavalyi tesztünk után ezúttal 16+1 garnitúrát vetettünk össze télies körülmények között a nonstopgumi.hu segítségével a Hungaroringen

 

  

A tavaly a nonstopgumi.hu-val közös valóságteszt után idén is saját magunk teszteltük a téli gumikat a Hungaroringen, illetve az ott található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin. Minden mérést ötször ismételtünk, így a 16+1 abronccsal 85 alkalommal végeztünk el. A képen a nedves műgyantán fékezés látható

Kétségtelenül itt van már a téligumizás szezonja, hiszen nem ritkán a nappali hőmérséklet is az abroncsok szempontjából kritikus 7 Celsius fok alá megy, éjjelente pedig már fagypont alá is süllyedhet a hőmérő higanyszála a jövő héten, sőt, akkor az előrejelzések szerint akár már havazás is jöhet. A „milyen gumit válasszunk?” kérdés megválaszolásához már tavaly is saját gumitesztel segítettünk, hogy a hazai autósoknak ne csak a külföldi, konkrét mérési eredményeket nem is közlő tesztek jelentsenek támpontot. Partnerünkkel, a hazánk legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi gumisának számító nonstopgumi.hu-val karöltve aztán tavasszal a nyári abroncsokat is teszteltük, most pedig itt van legújabb összevetésünk, a Téligumi-teszt 2013 − az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje.

         

Változás volt az előző évhez képest, hogy a nonstopgumi.hu már felnire szerelten hozta a gumikat. A hőmérséklet már az előkészítés közben is 7 Celsius fok alatt volt,
mire megkezdtük az éles méréseket, 6 Celsius foknál sehol sem mértünk
magasabb aszfalthőmérsékletet

Ahogyan az az elnevezésből is ered, valósághű és hazai körülmények között vetettük össze az abroncsokat. A teszthez szándékosan nem kértünk új autókat. Biztosan tudtunk volna szerezni olyanokat, ahogyan azt a teszt megköveteli, minden szempontból egyező példányokat is. Helyette a magyar átlagautókhoz közeli használtakkal mértünk. Előző tesztjeinket ugyebár az MKB Euroleasing által a teszt helyszínét is biztosító Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum számára kölcsönzött, valahai rendőrautó Ford Focus kombikkal végeztük. Azokat azóta eladták, ám a Fordok zokszó nélkül bírták a teszt megpróbáltatásait (csak 130 km/óráról közel 100 alkalommal fékeztünk velük a legutóbbi teszten), így kézenfekvő volt, hogy ismét a magyar piacon amúgy is népszerű modellt állítsuk a pályára. A Ford Petrányitól kaptunk 4, illetve 5 éves, egységesen a 2008-as frissítés utáni 1.6-os, Trend ellátmányú, 1249 kilogramm saját tömegű Focusokat. Az autókban 127, illetve 130 ezer kilométer volt. A teszt előtt mindkettő átesett fékellenőrzésen és fékhatásmérésen, menet közben nem is éreztünk semmiféle különbséget az autók között, sokszor azt sem tudtuk, hogy melyikben ülünk. Az mondjuk egyértelmű volt, hogy nem a korábbi rendőrautókban, ezek nagyságrendekkel megkíméltebbek voltak, s érzésre jobban is mentek.


         

Két, csak színével különböző Ford Focus 1.6 Trend, a magyar átlagautóhoz közeli, ám annál persze sokkalta jobb használt autóval végeztük a méréseket

Az autókon túl is volt némi változás a tavalyi teszthez képest: szerelési szempontból például az, hogy a nonstopgumi.hu már nem csupán az abroncsokat hozta ki, hanem azokat mind felnire szerelten, centrírozva szállította a pályához, hogy ott csak fel kelljen azokat szerelni az autókra. Amíg az egyik autóval mértünk, addig gond nélkül fel tudták tenni az új kerekeket a másikra. Méréseink a tavalyiak voltak, tehát a Hungaroring célegyenesében, száraz aszfalton 120, 100 és 60 km/óráról néztünk vészfékezést, míg a Tanpályán nedves, folyamatosan és egységesen locsolt aszfalton 60 km/óráról is vészfékeztünk, s ugyanott a jeges úthoz hasonlóan csúszós nedves műgyantán is mértük a féktávot 40, illetve 30 km/óráról. A csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet szintén nedves műgyantán vizsgáltuk: 30 métert kellett mihamarabb megtennünk az egyes abroncsokkal. A ring célegyenesében mértük az autóban lévő zajt is, ami bizony hallhatóan is függött az abroncsoktól. Egy új mérésünk is volt továbbá: a gördülési ellenállás vallatására a kigurulás; szintén a célegyenes egy meghatározott részén néztük, hogy 15 km/óráról üresben hány métert gurul sík úton az autó. A méréseket természetesen nem mechanikusan, hanem a már korábban is alkalmazott módszerrel, a GPS Expert Kft. által biztosított eszközökkel végeztük, illetve végezte számunkra Gere Tamás, a Budapesti Műszaki Egyetem Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék doktorandusza. Hogy a mérések a kívánt tempókról meglegyenek, természetesen minden esetben azok fölé gyorsítottunk, minden mérést 5 alkalommal ismételtünk, s táblázatainkban már a szélső értékek elhagyásával számított átlageredmények láthatók.

  

Száraz időben, részint folyamatosan locsolt pályákon ment a teszt

Fontos tudni, hogy a mérésből adódóan a féktávok nem a fékpedálra lépéstől, hanem az autó lassulásától számított métereredményeket mutatják, tehát nincs bennük a fékkésedelmi idő alatt megtett út. Fontos azt is hangsúlyozni, hogy az eredmények 3-6 Celsius fok között, egyetlen éjszaka (november 16-án, azaz múlt hét szombaton) születtek. Így, bár a mérés során igyekeztünk minimalizálni a körülmények változását, azokat kizárni teljesen nem tudtuk, s még fontosabb, hogy mínusz fokokban jó eséllyel más eredmények születnének, más rangsor állna fel. Utóbbi nem csupán feltételezés, mint azt egy meg nem nevezett gumimárka szakemberétől megtudtuk, számos olyan abroncs is szerepelt tesztünkben, amelyet az itthoni, télen is gyakran előforduló 0 Celsius fok alatti hőmérsékletre optimalizáltak.

Milyen abroncsokat szerepeltettünk?

A már előre összeírt − 195/65 R15-ös méretű − 16 gumi közé használt, 3 éves, 6 mm-es profilmélységű prémium kategóriás és szintén 3 éves, de már csak 5 mm-es profillal rendelkező standard abroncsot is tettünk. Mindkettő megfelelt tehát a téli gumikkal szembeni ajánlásoknak (és jobbak voltak a tavaszi, jövőre szintén ismétlendő Téligumi Kommandónk szerinti magyar átlagnál). A többi 14 új abroncs között pedig szintén szerepeltek prémium, középmezőnybe tartozó és kifejezetten olcsó abroncsok is, így a kínai Imperial is, de beletettünk a mixbe egy hagyományos, használt nyárit is annak megvilágítására, hogy mire számíthat az, aki egyáltalán nem vesz téli abroncsot.

 

A tesztelt abroncsok és áraik

Méret: 195/65 R15 Bruttó darabár
Barum Polaris 3 15 463 Ft
Bridgestone Blizzak LM-32 17 145 Ft
Continental ContiWinterContact TS 850 18 749 Ft
Debica Navigator 2 15 110 Ft
Firestone Winterhawk 3 15 596 Ft
Goodyear UltraGrip  8 18 441 Ft
Hankook Winter i*cept evo W442 15 810 Ft
Kleber Krisalp HP2 16 493 Ft
Kleber Quadraxer (négyévszakos) 17 083 Ft
Michelin Alpin A4 19 509 Ft
Pirelli SnowControl 3 17 655 Ft
Riken Snowtime B2 XL 13 693 Ft
Imperial Snowdragon 13 005 Ft
Téli használt prémium gumiabroncs nincs ár
Téli használt standard gumiabroncs nincs ár
Nyári használt prémium gumiabroncs nincs ár

                      

  

 

 

 

 

 

 

Négyévszakos gumiból idén kettő is szerepelt, a már tavaly is tesztelt Kleber Quadraxer mellett a Debica Navigator 2 is. És végül lett egy „+1” abroncsunk is annak vizsgálatára, hogy vajon a raktárban tárolt, túlkorosnak vélt, nem friss gyártású abroncs mit tud. Mivel a 195/65 R15 igen kelendő, konkrétan a legnépszerűbb gumiméret (s pontosan ezért ez szerepel tesztünkben), nehéz volt a teszteltekkel teljesen azonos és koros abroncsot találni, ezeket ugyanis rendszerint mind elkapkodják. Végül a Bridgestone Blizzak LM-32 elődjéből, az LM-30-ból talált egy 1,5 éves garnitúrát a nonstopgumi.hu. Mivel az csak kevéssé tér el az újonnan tesztelt LM-32-től, jónak bizonyult az összevetéshez. A 1,5 éves abroncs konkrétan jobban is teljesített, mint az új Bridgestone, melynek oka vélhetően az, hogy az újat alacsonyabb hőmérsékletre optimalizálták. Ezen teszt azonban végre pontot tett annak a kérdésnek a megválaszolására, hogy vajon veszélyes-e a már nem teljesen új gumi. A teszt szerint sem kell félni az 1-2 éves, persze szakszerűen tárolt abroncsoktól. Igaz az, amit a gyártók és a forgalmazók is vallanak: ennyi idő után azok lényegében ugyanazt tudják, mint újkorukban.

 

 

Miként táblázatainkból látható, az idei teszt sokkal homogénebb eredményeket hozott, mint a tavalyi, melynek egyik fő oka, hogy idén nem 5 és 8, hanem egységesen 3 éves használt gumikat mérkőztettünk. (A használt abroncsok márkáját és modelljét szándékosan nem nevezzük meg, ugyanis csaknem biztos, hogy az abroncsok múltja, használati körülménye mai jellemzőiket jobban meghatározó, mint azok neve.) Ezek feltűnően jobbak voltak, mint a tavalyi korosabb példányok. Látványos továbbá, hogy a kínai Imperial Snowdragon több szempontból is jobb eredményeket hozott, mint egy évvel ezelőtt. Ennek oka, hogy a gyártók a szériák cseréje közben is gyakorta módosítanak az abroncsok összetevőin, márpedig az nem titok, hogy a nagy mágia abban van, nem pedig az amúgy szintén fontos mintázatban. A tavalyi eredményeket az ideiekkel amúgy nem túlzottan ajánlott összevetni. Egyrészt nem titok, hogy a tanpálya műgyanta burkolata öregszik, s idővel egyre jobb tapadású lesz, az ott mért szerényebb fékutak tehát nem egyértelműen az abroncsok fejlődését mutatják. Másrészt az is nyilvánvaló, hogy például a levegő páratartalma is más volt, mint a tavalyi teszt idején (most érezhetően magasabb volt), illetve az autók sem voltak teljesen azonosak, tavaly kombi, idén ötajtós Ford Focusokkal teszteltünk.


      

Az idei tesztelés érdekessége volt, hogy a függetlenség és pártatlanság érdekében a nonstopgumi.hu emberei bele sem ültek az autókba, minket tesztelőket pedig szerelés közben nem engedtek azokhoz közel. Mi tehát nem tudtuk, hogy melyik abroncsot vallatjuk épp, nekünk csak mérni kellett, egységesen. A korábbinál érezhetően jobban egyben lévő mezőny tagjait illetően eléggé vakon tapogatóztunk annak kapcsán, hogy mikor melyiken gurultunk. Volt néhány kivétel, ami azonban érezhető volt. A tavalyi győztes Michelin Alpin A4-est az első fékezés után felismertük, s a Debica Navigator 2 is jól azonosíthatóan négyévszakos volt: sehol sem bizonyult jónak.


  

Tudtuk, hogy szárazon a nyári gumi jó lesz, s így is lett, de majdnem olyan jó volt ott a használt (már vélhetően kissé felkeményedett) téli prémiumabroncs is. Ezek aztán a műgyantán szerepeltek rosszul. A kigurulás versenyszámában, azaz a gördülési ellenállás szempontjából szintén a keményebb abroncsok voltak a jók, kivétel a Goodyear UltraGrip8, ami ott és műgyantán is nagyon jó volt. Szinte mindenhol kimagaslóan jól szerepelt a Michelin Alpin A4, s meglehetősen jó jellemzőket mutatott a Continental ContiWinterContact TS 850, valamint a Firestone Winterhawk EVO 3 is. Utóbbi sokkalta jobbnak bizonyult, mint a tavalyi teszten szerepelt Winterhawk EVO 2 – az ADAC idei tesztjén is harmadik lett. Ezzel pedig már el is árultuk, hogy a mi összesített eredmények szerinti dobogónkon szintén ő a bronzérmes.


  

Összesített listánkhoz mi a mért és a legjobb értékekhez viszonyított eredményeket a száraz úton regisztrált fékút 15%-os, a nedves aszfalton és nedves műgyantán mért fékút 30-30%-os, a nedves műgyantán mért kapaszkodóképesség 15%-os, a zajszint és a gördülési ellenállás 5-5 százalékos figyelembevételével kalkuláltuk. Mint az látható, a korábbiaknál nagyobb súlyt kaptak a nedves műgyantán mutatott jellemzők, ennek oka, hogy annak tapadási tényezője nem csak a jégéhez hasonló, hanem a letaposott hóéhoz is, így az azon mért értékek sokat mondanak az abroncsok téli tudásáról. A mi, 3-6 Celsius fok között végzett tesztünk alapján a Michelin Alpin A4 a legjobb téli abroncs, az összevetésben legmagasabb ára tudásával magyarázható. Bár összesített eredmény alapján a Continental ContiWinterContact TS 850 és a nála jóval olcsóbb Firestone Winterhawk EVO 3 között nincs komoly különbség, összpontszámuk között mégis van 0,5 százaléknyi eltérés, és a fékezési jellemzők kapcsán azért érezhetően jobb a Continental, mint a Firestone. A Goodyear UltaGrip 8 elsősorban a száraz aszfalton mutatott jellemzői miatt maradt le, de téli körülmények közé remeknek ígérkezik.

  

Aki jó képességekkel rendelkező, viszonylag olcsó abroncsot keres, annak a Firestone tesztelt (és legjobb tudás/ár arányúnak mondható) gumija mellett a Barum Polaris 3 és a Kleber Krisalp HP2 is ajánlható. Meglepően jól teljesített a hároméves középkategóriás abroncs, a vártnál azonban rosszabbul az elsősorban jégen nedves műgyantán gyenge, nedves és száraz aszfalton azonban teljesen jó Pirelli SnowControl3. A Hankook Winter i*cept evo W442 mindenhol közepesnek mutatkozott, ahogyan a használt prémium abroncs is, tudásban ott mozgott a 1,5 éves Bridgestone Blizzak LM-30 és még egy kicsivel lejjebb az idei LM-32 is. A négyévszakos abroncsok egyértelműen kompromisszumosak, a Kleber Quadraxer téliesebb körülmények között jobb volt, mint a Debica Navigator 2, ám szárazon utóbbi adott szerényebb fékutat, úgy persze, hogy nedves aszfalton és műgyantán egyaránt gyengén szerepelt.

  

Szinte mindenhol gyengén szerepelt a Riken Snowtime B2 XL, s bár az Imperial Snowdragon névre hallgató kínai abroncs nedves úton mért fékút szempontjából például nagyot fejlődött tavalyi önmagához képest, a műgyantán mért jellemzőkön túl még mindig sereghajtó. Már jobb azonban a Rikennél, s a négyévszakos Debica Navigator 2-nél is. Ami pedig a teszt egyértelmű konklúziója: hiába jobb hajszálnyit, de tényleg csak hajszálnyit száraz úton (és még viszonylag magas hőmérsékleten, 3-6 Celsius fokban) a nyári gumi a télinél, amint esik az eső, amint csökken a hőmérséklet, netán jég vagy hó borítja az utat, a most következő évszaknak megfelelő téli abroncsok óriási előnyre tesznek szert. Váltani tehát erőteljesen ajánlott. Hogy melyikre, azt a jellemzők súlyozásával mindenki magának kalkulálhatja, miként az aktuális árakat is láthatja az alábbi gumikeresővel. Ahogyan azt korábban ígértük, a tesztet követően sorsolni is fogunk, november 29-én a korábban meghirdetett játékunk résztvevői közül a szerencsés győztes a Michelin Alpin A4 garnitúrát fogja megnyerni.

  

Forrás: www.autonavigator.hu

 

ADAC téli gumi teszt 2013

 

Az ADAC 2013-as téli gumiteszt megérkezett.
Az ADAC idén két méretben tesztelte a téli abroncsokat: 185/60 R 15 T és 225/45R17 H.

Az ADAC a kisebb méretben 185/60R15 17 modellt tesztelt

7 modell kapta meg a jó minősítést, melyeket különösen ajánlanak ebben a méretben. A Continental Conti Winter Contact TS 850 típus felelt meg, mely esőben, hóban és jeges úton kiváló minősítést kapott.
Még a Dunlop Winter Response 2 modell jó tulajdonságokkal bizonyított nedves és havas utakon. Kiemelkedik az alacsony üzemanyag fogyasztása miatt. A már ismert Michelin Alpin A4 nagyon jó kopásállóságával tűnik ki. Ugyanez vonatkozik a Firestone Winterhawk 3, ami szintén kiváló teljesítményt mutatott nedves és száraz utakon egyaránt. A Nokian WR D3 száraz utakon jeleskedett. Goodyear Ultra Grip 8 és Semperit Speed-Grip 2 összeségében kapott nagyon jó minősítést.

Megfelelő minősítést kapott a Vredestein Snowtrac 3 mintázata, valamint Pirelli Winter 190 Snow Control 3 is. A Barum Polaris száraz és nedves utakon volt gyengébb, és a GT Radial Champiro WinterPro is ezeken a területeken mutatott alacsonyabb teljesítményt.

A Hankook Winter i * cept RS W442 a nedves és havas úton nyújtott teljesítmény miatt került a megfelelő kategóriába. A Falken HS-449 nedves utakon volt gyengébb. A Kleber Krisalp HP2  megfelelő minősítést kapott.

Nexen Eurowin 600 a hóban  hiányosságokat mutatott.

A nedves útviszonyokkal a Kormoran Snowpro B2 nem tudott megbirkózni, de száraz utakon nagyon jól teljesített.

A Marangoni 4 Winter E + meggyőzű a száraz aszfalton, és megfelelő a hóban, de a nedves utakon rosszul teljesített.

 

Az ADAC idén 15 modellt tesztelt le a 225/45R17-es méretben.

A modellek közül 4 kapott jó minősítést, 9 termék megfelelőnek bizonyult, 2 viszont elégtelen minősítést kapott.
A Continental Conti Winter Contact TS850 a legjobb minőségű a hóban, a Bridgestone Blizzak LM- 32S kiváló volt a nedves úton és a Michelin Alpin A4-esnek a legkisebb kopása. Az Uniroyal MS plus 77 bár nem állítható legjobbnak, de
szintén jó minősítést kapott

Megfelelő minősítést kapott abroncsok a Goodyear Ultra Grip 8 és a Nokian WR D3, mindkettő kissé gyenge volt a nedves úton. A Dunlop SP Winter Sport 4D a jégen való tesztelés során mutatott hiányosságokat, különösen a kanyarodás volt átlag alatti. A Fulda Kristall Control HP-nél a tesztelők, száraz és nedves utakon egyaránt vettek észre gyengeségeket.
A Semperit Speed-Grip 2, Esa- Tecar és a Super Grip 7 + HP vezetésértéke csökkent nedves utakon, mindhárom emiatt kapott csak megfelelő minősítést.
A Pirelli Winter Sottozero 3 alacsony kopásállósága miatt kapott jobb ítéletet. A Hankook Winter i * cept RS(W442) jelentős hiányosságokat mutat nedves úton, valamint a Toyo Snowprox S953, a hóban és a jégen való közlekedés mellett a kopása miatt is gyengén teljesít.

Interstate Winter IWT-2 szinte minden biztonsági kritérium alapján gyengeséget mutatott.



Forrás: adac.de


Forgalmazott márkák: Bridgestone gumiabroncs, Pirelli gumiabroncs, Michelin gumiabroncs, Firestone gumiabroncs, First Stop gumiabroncs, Kléber gumiabroncs, Matador gumiabroncs, Falken gumiabroncs, Continental gumiabroncs, Goodyear gumiabroncs, Dunlop gumiabroncs, Dayton gumiabroncs, Barum gumiabroncs, Fulda gumiabroncs

Keresett kifejezések: Újrahasznosított Profil gumiabroncsok, Újrahasznosított Fighter gumiabroncsok, Nyári gumiabroncsTéli gumiabroncsok, Nyárigumi tesztek, Téligumi tesztek